onsdag, februari 06, 2008

bullar, bollar & bomber

Jag har gett mitt lösenord till bloggen till Jo. Detta i hopp om att bloggen ska bli lite bättre uppdaterad, och lite bättre. Jag själv är hopplös med att blogga. Vi får väl se om hon dyker upp..

Jag har precis bakat bröd. Så nu osar det av nybakat i hela lägenheten. Tyvärr blev de lite brända på toppen och bakplåtspappret fastnade i botten. Fast de var inte brända i botten åtminstonde, så jag tror de kommer smaka gott, inga blekfisar till mackor inte.

Just nu är jag ensam hemma, lyssnar på radio lite på distans. Jo är uppe på humanisten och pluggar franska. Fick ett sms från Linnéa som var vid Redbergsplatsen någonstans, så hon skulle komma förbi en liten sväng. Pelle kommer också sen, nu skulle han på ett föredrag på trappan med Lars Danielsson, som skulle handla om mediedrevet runt honom. Igår var vi också där och hörde Bengt Brulde prata om lycka, ni vet han filosofen som analyserar svaren i Christers moraltest. Jag gillar hans röst. Det var intressant, undra om Lars Danielsson kommer att slå det? 

Annars en rolig sak jag gjort idag var på labben i skolan, på Chalmers! Vi gjorde badbomber! Så nu har jag en röd läcker badbomb (jag säger hela tiden fel och kallar det badboll istället) med timotej-doft ligger i hallen. 

Nu ska jag äta bröd. Hoppas osten smälter, det är det godaste!